Žákovský parlament u nás funguje již od školního roku 2017/2018. Tvoří jej tým volených žáků, kteří sbírají podněty k zlepšení života ve škole, diskutují o nich a hledají způsoby, jak je proměnit ve skutečnost. Spolupracují nejen s pedagogy, ale i s ostatními zaměstnanci školy, rodiči a zástupci obce.
Parlament se pravidelně zapojuje do organizace různých akcí a často přichází s vlastními nápady. „Parlamenťáci“ připravují a realizují různé projekty a účastní se dobročinných aktivit.
Volby do žákovského parlamentu probíhají každý rok v září. Všechny třídy 4. až 9. ročníku si v nich mohou zvolit dva zástupce.
Letos se volby konaly v pátek 19. září 2025. Snažili jsme se, aby co nejvíce připomínaly skutečné volby – žáci si tak mohli vyzkoušet, jak funguje demokratické hlasování v praxi. Volební místnost byla připravena u školní jídelny, kde byla umístěna volební urna i plenta pro zajištění soukromí. Každý volič obdržel hlasovací lístek se jmény kandidátů ze své třídy, označil své favority a vhodil lístek do urny. V pondělí 22. září pak mohli volit i ti žáci, kteří byli v pátek nepřítomni.
Na regulérnost voleb dohlížela komise složená z bývalých členů parlamentu. Jejich úkolem bylo i následné sčítání hlasů.
Novými „parlamenťáky“ se stali tito žáci:
4. A
Filip Baraňák
Vítězslav Mrlík
4. B
Šimon Karkoška
Emma Holíková
5. A
Natálie Šáchová
Josefína Václavíková
5. B
Klára Doležalová
Sára Sokolová
6. A
Jakub Albert
Jindřich Wlazlo
7. A
Nikola Václavíková
Karolína Zádrapová
7. B
Filip Horák
Zdeněk Vojtěšek
8. A
Vojtěch Palka
Nela Karkošková
8. B
Tomáš Kadlčák
Adéla Machů
9. B
Tatiana Kollerová
9. C
Šimon Kranz
Tomáš Staněk
Všem nově zvoleným zástupcům srdečně gratulujeme! Přejeme jim hodně energie, odvahy a inspirace k tomu, aby byli aktivními a zodpovědnými mluvčími svých tříd a přispívali k pozitivním změnám ve škole.
Zároveň připomínáme, že žákovský parlament není určen jen jeho členům – každý z vás může ovlivnit dění ve škole. Máte nápad nebo připomínku? Obraťte se na své zástupce. Společně můžeme školu posouvat dál!














