Dvaceti pěti kilometry za poznáním

Předposlední červnový týden patřil školním výletům. V úterý se 9. B a v pátek 9. A a 7. C vypravily se svými třídními učitelkami na jednodenní školní poznávací výlet do Prahy.

Vstávat se ráno chtělo jen málokomu, ale Zlínský expres, který odjížděl z vlakového nádraží Zlín Střed ve vražedných 5. 19, na nikoho nečekal.

V Praze nás po deváté hodině ranní přivítal déšť a teplota 16 stupňů, ale ani to nás neodradilo. Vyrážíme směr Václavské náměstí, Národní divadlo, Tančící dům a Resslova ulice, vše s odborným historickým výkladem paní učitelky Lenky Oborné.

S jedenáctou hodinou dopolední se ozvalo u většiny z nás kručení v břiše a následoval obědový rozchod v centru Prahy pod dohledem otáčející se hlavy Franze Kafky v nadživotní velikosti. Steaky, pizzy, hamburgery, zeleninové saláty i řízky od maminky vzaly za své a s pravým polednem vyrážíme s plnými žaludky dál.

Lanovka na Petřín bez fronty se jen tak nevidí, zato z rozhledny je výhled opravdu úžasný! Z Petřína pokračujeme na Hradčany, kde nás nejvíce uchvátí Chrám sv. Víta a Zlatá ulička. Karlův most s Lennonovou zdí završují necelých 25 kilometrů, které máme po celém dnu v nohách.

Orloj na Staroměstském náměstí odbíjí sedmnáctou hodinu a blížící se konec našeho putování po hlavním městě. Ještě nakoupit suvenýry, občerstvení do vlaku a v 18.52 vyrazit zpátky domů. Ve vlaku hodnotíme uplynulý den a těšíme se na nadcházející víkend.

A co se nám z výletu nejvíc líbilo? Jídlo, výklad, Chrám sv. Víta, cesta vlakem, rozchody…, ale hlavně to, že jsme se všichni, přestože docela unaveni a s bolavýma nohama, v pořádku vrátili domů.