Březnové čtení

Měsíc březen je zasvěcen čtenářství. V celé republice probíhají nejrůznější akce podporující čtení. Rozhodli jsme se přitáhnout děti více ke knížkám i v našich třetích třídách. Vytvořili jsme pro děti čtenářský sešit, do které si mohli zapisovat informace o knihách, pracovali s listy s různými čtenářskými úkoly. O tom jak celý měsíc probíhal, napsala Liduška Večeřová, III.A.
V pondělí jsme si zašli do školní knihovny. Chvíli jsme se rozhlíželi po nějaké knize, ze které bychom si četli. Paní učitelka nás upozornila na nově koupené knížky. Všichni si našli knihu a na chvilku si četli. Vrátili jsme se do třídy. Někteří si knížku uložili do poličky ve třídě, někteří si ji vzali na čtení domů. Četli jsme si knížky v hodinách čtení, někdy ve třídě, někdy v knihovně. Někteří stihli knížku dočíst během března a začali číst jinou, jiní ještě dočítají. O knížkách jsme si připravovali referáty. Povídali jsme si druzích knížek a zkoušeli jsme si zařadit svoji knížku podle jednotlivých žánrů. Děti hodně četly deníky, dobrodružné knihy, příběhy o dětech a zvířátkách.

V hodinách čtení jsme nacvičili pohádku Jak stařeček měnil, až vyměnil, kterou jsme hráli dětem z Provodova. Ve čtení jsme si připomněli, jak to bylo, a přečetli si parodii Jak stařeček měnil, až dostal všechno zpátky. Místo toho, aby se stařeček vrátil s prázdnýma rukama, vrátil se vším, co chtěl původně vyměnit. Za zády mu totiž stála stařenka s bambitkou.

Nečteme jenom příběhy, občas si přečteme nějakou básničku. Tentokrát jsme zkoušeli hledat rýmy v básničce Bernardýnům třikrát sláva. Nové rýmy jsme vymýšleli k básničce Bleší cirkus.

Novinkou pro nás bylo dotváření komiksu. Vyzkoušeli jsme si doplnit věty do komiksových bublin v příběhu Na hradě Bradě. A protože nás to bavilo, tak jsme si vymysleli svůj vlastní komiks. Děti si je mohou přečíst na nástěnce ve třídě.

Myslíme si, že děti přivítaly častější návštěvy knihovny. Se zájmem nakukovaly, jakou knihu má soused, mohly si ukazovat obrázky, hovořit o tom, co právě čtou. Někteří zjistili, že se k nim kniha nehodí a chvilku trvalo, než se odhodlali půjčit si jinou. Ve školní knihovně je z čeho vybírat. Pozitivně vnímáme i to, že se děti více zastavují u třídní knihovničky, listují knihami i časopisy. Pravidelné návštěvy knihovny chceme zachovat, stejně tak hodinu čtení z vlastní knihy.

Přejeme krásné jaro plné neobyčejných příběhů.

Třídní učitelky III. A Ludmila Němcová a III.B Michaela Dolanská