Strašidelné učení

Dne 31.10. 2017 proběhlo na prvním stupni strašidelné vyučování. Děti si přinesly masky a celý den jsme se učili mezi čarodějnicemi, duchy, piráty, upíry a těmi nejstrašnějšími strašidly. Atmosféra byla kouzelná, řešili jsme strašidelné hádanky, malovali jsme čarodějnické obrázky a četli jsme si hrůzostrašné pohádky. Děti plnily všechny úkoly s velkým nadšením.

Do třetích tříd ten den přišlo také hodně strašidel. Dorazilo několik kostlivců, čertů, kouzelníků a čarodějnic, mrtvá nevěsta, upíři, přišel i jeden neživý, zombie ještěrka, Steve a krvavý John.

Nejprve se každé strašidlo představilo či zapsalo do návštěvní knihy. To abychom věděli, s kým máme čest. Přece jen každé pocházelo z jiných koutů, mělo jiné dovednosti a museli jsme vědět, co je na něm nejstrašidelnější, nebo co nejhrůznějšího umí provést. Namalovali jsme také svůj portrét, aby si nás ostatní strašidla dobře zapamatovala.

V průběhu dne jsme pomáhali pavoukům rýsovat pavučiny, počítali jsme, kolik nohou má dohromady 6 pavouků, kolik dýní se spotřebuje, doplňovali a vymýšleli magické řetězce.

Na základě informací, které jsme si ve skupinkách přečetli o pavoucích, jsme řešili strašidelný kvíz a přiřazovali jsme obrázky jednotlivých pavouků k textu. Zjišťovali jsme, odkud pochází svátek Halloween a jak se slaví v jiných zemích. Dozvěděli jsme se, že dýně se vyřezávají a rozsvěcují proto, aby pomohly najít cestu bloudícím duchům. Sepsali jsme si také seznam speciálních přísad, ze kterých každé strašidlo vyrobilo kouzelný lektvar nebo elixír, po kterém nejvíce toužilo. Vznikl tak třeba Zvířomluvák, po jehož požití bychom rozuměli zvířecí řeči. Každý z lektvarů však měl i možné vedlejší účinky, jako narostení obřích uší nebo scvrknutí se na mravenčí velikost.

Došlo i na ochutnávání mrtvé a živé vody, lektvaru Dobromluváku i speciálních muffinů a krásně nazdobených perníčků. Na stole nám svítila vydlabaná dýně. Občas zazněla strašidelná hudba a všechna strašidla se musela co nejrychleji přesunout na jiné místo. Za celý den nikdo nesměl sedět dvakrát na stejném místě. Také jsme si na začátku každé strašidelné hodiny losovali z dýně jméno strašidla, se kterým jsme danou hodinu spolupracovali ve dvojici. Někdy jsme se jen radili, kde najít přísady do lektvaru, jindy jsme si museli poradit a se zavázanýma očima pomocí pouze slovní navigace poskládat obrázek, nalepit ho a společně vybarvit.

Celý den se nesl v kouzelně strašidelném duchu a všichni jsme si ho společně užili. Škoda, že k nám do školy strašidla najdou cestu vždy jen poslední říjnový den. Strašení třikrát brekeke huaaa fííí, těšíme se příští rok!

Mgr. Radka Stodůlková, Mgr. Eva Pekařová, Mgr. Lucia Čapková,Mgr.Ludmila Němcová, Mgr.Michaela Dolanská

 

Strašidelné učení 2017

 

Strašidelné učení v III.A, říjen 2017

 

Strašidelné učení v III.B, říjen 2017